:::: I'm Not Stupid ::::



Sekadar luahan..


Selalu dipandang rendah rupanya..
Mungkin sebab saya tak pandai macam org lain
Tapi sekarang, mungkin sebab lebih memberi itu sendiri 'lebih kelihatan', saya telah diberi kepercayaan bahawasanya 'nazirul memang boleh', 'nazirul memang ada harapan untuk berjaya'..


Baru di situ, rasa lebih bersemangat dan kerja lebih bermakna sebab akhirnya saya perlu belajar benda yang mengGUNAkan akal fikiran sebagai seorang student. Wah gituh.. *Selama ini memang saya betul-betul belajar dari bawahhhh.
Deep down thereeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee..




Sekarang rasa bersyukur sangat.
Dah diberi kepercayaan.
Jangan lupa walaupun di mana-mana, kita memang perlu bersikap rendah hati.
Tapi jangan hanya dengan berpangkat saja lar yeh.




Terkadang terkasar bahasa juga dengan orang yang tak tahu bahasa.
Hanya tau kesenangan mereka sahaja, orang lain tiada kesenangan dibuatnya.
Justeru, orang pandai di atas-atas saya mengata mereka tiadalah tinggi sekolahnya, tiada pun paham banyak benda. Tidak boleh dipersalahkan.




Cuma saya tiadalah mahu menjadi seperti mereka. Dan saya juga tiadalah mahu sombong dengan apa yang saya pernah ada sebab apa yang penting adalah apa yang saya ada sekarang..




Setiap hari saya cuba untuk berpikiran positif supaya saya boleh tetap senyum, buat kerja dengan penuh semangat. I love that spirit!!




Dan bila ada imbuhan dan tanggungjawab besar yang diberikan. Lagi-lagi melonjaklah keriangan saya.
Saya hanya mahu menjalankan tugas dan belajar..
Biar senang nanti, kerja dalam bidang belajar dulu. Sudah tiada keinginan.
Cuba bidang baru pulak yeh..




Sejujurnya saya terasa sangat gembira, teruja...
Tapi syhhh, perkara sebenar tidak boleh dikongsi dengan semua.
Nanti mereka curiga, cemburu, hasad, lalu mahu jatuhkan saya.
Rezeki masing-masing.. Saya tidak pernah kisah pun berapa kamu dapat.
Diberi lebih, saya terima; tiada tak paksa.
Sebab saya tau saya kena banyak memberi dulu, baru boleh menerima.
Cuma saya mahu menjadi lebih kuat dan berguna.




Terima kasih kerana memberi peluang kepada saya dan maaf kalau ketegasan saya menyakitkan.
Saya akan cuba memujimu dan mencari hanya kebaikan kamu sahaja supaya saya terus gembira belajar dan mengejar cita-cita saya dan keluarga.

0 comments:

Post a Comment

Get widget here

..Recent pOst..

get this widget here
Powered by Blogger.